12/10/15

Jom Kenali Tokoh Hipnosis Pentas

Jom Kenali Tokoh Hipnosis Pentas…Hipnosis mempunyai banyak cabang.Antaranya ialah hipnosis pentas atau Stage Hypnotist.Tujuan hipnosis ini untuk menghiburkan penonton dan ianya diadakan  di atas pentas.

Antara tokoh yang mempelopori hipnosis pentas ini ialah Ormond Mc Gill.Beliau yang hidup dalam tahun 1913 sehingga 2005.Buku beliau yang terhebat bertajuk The New Encyclopedia of Stage Hypnotism.Buku ini telah diterbitkan pada tahun 1996 dan telah diulang cetak sehingga 8 kali setiap tahun.

on stage

Sebagai pengamal hipnosis buku tersebut wajib dipelajari.Master H ada memiliki ebook pengantar buku tersebut.Maaf bukan buku yang lengkap.Ada rezeki lebih memang Master H yang beli satu.

Ormond Mc Gill juga digelar sebagai The
Dean of American Hypnotist.
Gelaran ini membuktikan pengalaman dan kepakaran beliau dalam ilmu hipnosis.

Master H memang meminati tokoh ini dalam ilmu hipnosis pentas.Namun amat percaya ilmu beliau boleh diadapatasi ke dalam kepakaran bidang ini dengan ilmu iman.Sudah pasti jauh lebih baik dan hebat.

Nota kaki:

Pada umumnya ilmu ini mudah difahami namun sukar untuk dipraktik.Apa yang pasti negara ini belum popular dengan hipnosis pentas.

Sebab yang mungkin kerana pendedahan yang masih kurang.Namun kepada mereka yang belum berminat  dengan bidang hipnosis boleh dapat ilmu lain dalam Buku Online.

Share This!


2 ulasan:

  1. Di Malaysia kalau ada kemahiran ni habis kena pelangkung, takut kena pugai hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. pemikiran masih negatif tu..sedangkan bidang ini sudah diiktiraf sebagai rawatan alternatif

      Padam

Powered By Blogger · Designed By Blogger Templates