8/05/16

Prosedur Dalam Hipnoterapi (Bahagian 3)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.Maaf agak lama juga Master H tidak kemaskini blog ini.Almaklum sahaja mood menulis sejak kebelakangan ini agak ke laut.Setiap kali mengadap komputer dugaan yang nyata ialah mata mengantuk,tidak ada idea  dan pelbagai lagi.Minda mula mencari alasan untuk tidak menulis


.
Baiklah kita tinggalkan elemen yang kurang baik tersebut,Dalam entri yang sebelum  ini Master H telah menulis satu entri berkaitan Induction.Proses ini ialah salah satu cara untuk membawa minda sedar kepada minda bawah sedar.

Semasa berada dalam induction maka satu lagi prosedur yang penting dalam hipnoterapi ialah  Deepening.Dalam proses ini klien akan dibimbimg untuk berada dalam proses trance medium dan seterusnya trance ekstrem.

Buat makluman semua ‘trance’ ialah keadaan di mana minda separuh sedar berada dalam keadaan rileks,tenang luarbiasa dan santai tahap maksima.

Ketika minda berada dalam situasi inilah proses hipnoterapi boleh dilakukan dengan jayanya.

Sesiapa yang phobia boleh dihilangkan dalam minda mereka.

Sesiapa yang stress boleh dipulihkan.

Sesiapa yang trauma boleh dikembalikan seperti sedia kala.

Sesiapa yang nak mengubah tabiat dari negatif ke positif pun boleh dilakukan.

Kesimpulan:


Master H akan sambung semula perbincangan  berkaitan prosedur Hipnotetapi dalam yang bahagian yang akan datang.Jika kurang memahami Master H sarankan anda sebagai pembaca untuk mengulangi pembacaan dari mula semula.Lagi baik dan lagi bagus jika baca bermula dari bahagian pertama lagi.

Share This!


2 ulasan:

Powered By Blogger · Designed By Blogger Templates