15/05/16

Prosedur Dalam Hipnoterapi (Bahagian 4)

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.Seminggu berlalu begitu cepat rasanya.Kini dah masuk minggu kedua dalam bulan Mei.Sedikit masa lagi kita akan masuk dalam bulan Jun.


Baiklah Master H nak tinggalkan dulu hal-hal berkaitan dengan bulan.Mari kita sambung semula pelajaran tentang topik hipnosis iaitu prosedur dalam hipnoterapi bahagian empat yang berkaitan Depth Level Test.

Tujuan Depth Level Test untuk menguji sejauh mana tahap kesedaran para klien yang telah berada dalam keadaan trance.Dalam erti kata yang lain keadaan minda separa sedar klien.Jika masih sedar atau berada dalam keadaan minda sedar maka proses hipnoterapi belum dapat lagi dilakukan.
In shaa Allah dalam entri yang lain pula Master H akan berkongsikan apakah teknik-teknik yang digunakan untuk Depth Level Test.

Kesimpulannya :

Proses hipnoterapi akan berkesan jika klien berada dalam keadaan ektrem tance.Ketika itu para pengamal hipnoterapi akan memasukan saranan ke dalam minda klien yang bertujuan memulihkan masalah seperti yang telah dipersetujui.

Untuk itu tidak boleh tidak,prosedur hipnoterapi yang keempat ini mesti dilakukan iaitu Depth Level Test.


Semoga info yang sedikit ini memberi manfaat untuk anda.

Share This!


2 ulasan:

  1. Balasan
    1. terima kasih dan berharap info ini ada manfaat kepada mereka yang berminat dalam bidang ini..

      Padam

Powered By Blogger · Designed By Blogger Templates