13/08/14

Kegunaan Hipnosis Yang Mesti Diketahui

Kegunaan Hipnosis Yang Mesti Diketahui.Bidang hipnosis tidak terbatas.Kegunaan hipnosis meliputi banyak bidang.Dari perkara yang mudah sampailah kepada perkara yang sukar.Tentunya amat beruntung jika ada ilmu dan kepakaran dalam bidang hipnosis.Tambahan pula ilmu hipnosis sudah banyak dikembang luaskan sejajar dengan peredaran masa.

 

manfaat hipnosis

 

#Bidang Motivasi

Perunding motivasi amat menyedari perkara ini.Mereka faham dengan teknik hipnosis minda kita akan lebih positif,keyakinan tinggi dan kepercayaan diri berada pada tahap maksimum.

 

#Bidang personal

Dengan mengaplikasi ilmu hipnosis dalam diri,maka impak maksima akan terasa.Kalian boleh memperolehi peribadi mantap dan karektar karisma.Tahap tumpuan daya ingatan dan kreativi minda boleh ditingkatkan sebaik mungkin.

 

#Bidang kesihatan

Kehebatan ilmu hipnosis boleh atasi masalah skizofrenia,psikosomatik,hemofilia,insomnia,obesiti,fobia dan banyak lagi yang melibatkan isu kesihatan.Sudah tentu para pengamal perubatan cukup arif.

 

#Bidang pendidikan

Hipnosis adalah adalah jalan penyelesaian  kepada sikap  anak-anak remaja yang nakal,bermasalah dan konflik emosi remaja.Fokus kepada remaja kerana golongan ini mengalami kejutan budaya.Perubahan hormon yang mendadak menyebabkan  mereka suka mencuba waima perkara negatif sekali pun.

 

#Bidang kecantikan

Penangan hipnosis boleh mengubah tabiat makan dan perasaan rendah diri dengan rupa sendiri.Hipnosis boleh menjadikan berat badan ideal sama ada mahu mengurang atau menambahkan secara semula.

 

#Bidang sukan

Dalam sukan menjadi juara adalah idaman setiap orang atllet.Dengan aplikasi ilmu hipnosis ,latihan minda  mengurangkan stress.Malah pemikiran sang juara berbeza sebelum,semasa dan selepas perlawanan.Hanya atlit yang faham dengan ilmu hipnosis mampu mencipta kejayaan.

 

#Bidang perniagaan

Bidang perniagaan sangat mencabar.Dengan melakukan hipnosis ahli perniagaan lebih bersedia.Tidak nafikan juga boleh membawa keuntungan luarbiasa.Sebab pemikiran mereka yang telah melalui hipnosis lebih bertenaga.

 

Kesimpulan,

Dari sudut pandangan saya sendiri  mengamalkan hipnosis satu usaha yang bijak dan terbaik.Perlu ingatkan juga hipnosis boleh disalahgunakan pihak yang tidak bertanggungjawab.

Bidang ini dapat dikuasai dengan jayanya jika anda memang berminat.Insya Allah terus layari blog ini untuk mendapat ilmu yang selengkapnya

 

***Diubahsuai dari  www.heroborneo.com

 

 

p/s Sekiranya masih mahukan ilmu dan pelbagai maklumat berguna layari ====>Portal Ilmu

Share This!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger · Designed By Blogger Templates